Lån et lokale

Vil du låne et lokale?

Er jeres klub/forening allerede brugere af Folkestedes lokaler, og ønsker I at låne et lokale til jeres foreningsaktivitet, så følg denne vejledning.

OBS: Er det første gang du skal benytte Folkestedet, så læs med lidt længere nede på siden under: ”Første gang på Folkestedet”.

For at vi kan behandle din lokaleforespørgsel hurtigst muligt, beder vi dig skrive nedenstående oplysninger i din mail til os.

  • Foreningens fulde navn.
  • Foreningens kontaktpersons fulde navn samt e-mail og telefonnummer på denne.
  • Antal mødedeltagere og evt. kørestolsbrugere.
  • Hvad skal lokalet bruges til?
  • Dato og tidspunkt – fra og til. Har i evt. alternative ønsker til dato og tidspunkt, må I meget gerne sende dem med, i tilfælde af, at der ikke er et ledigt lokale til jeres 1. prioritering.
  • Har I brug for AV-udstyr?

Send din forespørgsel til booking@folkestedet.dk
Der kan forventes en svartid på op til 7 arbejdsdage på alle typer af henvendelser.
Vær opmærksom på, du først har et lokale på Folkestedet, når du har modtaget en bekræftelse fra os på mail.


Første gang på Folkestedet?

Er det første gang din forening eller gruppe ønsker at benytte Folkestedets lokaler, så følg denne vejledning.

For at vi kan behandle din lokaleforespørgsel hurtigst muligt, beder vi dig skrive nedenstående oplysninger i en mail til os.

  • Foreningens fulde navn samt en kort beskrivelse af hvad I laver?
    Dette er for at sikre, at foreningen understøtter Folkestedets formål.
  • Foreningens CVR nummer, hvis I er registreret.
  • Foreningen hjemmeside og Facebookside hvis I har dette.
  • Foreningens kontaktpersons fulde navn.
    I jeres forening skal I “udnævne” en kontaktperson, som står for kontakten til Folkestedet. Kontaktpersonens rolle er at tjekke sin e-mail regelmæssigt og videreformidle informationer fra Folkestedet til jeres medlemmer, da al praktisk kommunikation med Folkestedet foregår pr. mail.
    Mundtlige aftaler har ikke gyldighed. Det er jeres ansvar at sikre jer, at Folkestedet har opdaterede kontaktoplysninger – dvs. navn, e-mail og telefonnummer på jeres foreninges kontaktperson.
    Får jeres forening en ny kontaktperson, skal I sende en mail til: booking@folkestedet.dk med vedkommendes kontaktoplysninger.
  • Antal mødedeltagere og evt. kørestolsbrugere?
  • Hvad ønsker I at bruge lokalet til?
  • Dato og tidspunkt fra – til?
    Har I evt. alternative ønsker til dato og tidspunkt, må I meget gerne sende dem med, i tilfælde af, at der ikke er et ledigt lokale til jeres 1. prioritering
  • Har I brug for AV-udstyr?

Send din forespørgsel til booking@folkestedet.dk.
Du kan forvente en svartid på op til 7 arbejdsdage på alle typer af henvendelser.
OBS: Vær opmærksom på du først har et lokale på Folkestedet, når du har modtaget en bekræftelse fra os pr. mail.


Ansøgningsskema til brug af lokaler i 2022

Har din forening eller gruppe brug for et lokale på Folkestedet i år 2022, fx fast en gang ugentligt, hver 14. dage osv., så er tiden inde til at søge om lokale nu. 

Tryk på linket HER, udfyld og send det til os på e-mail booking@folkestedet.dk eller læg det i postkassen ved siden af hovedindgangen senest søndag den 26. september 2021.

Du får svar pr. mail i løbet af uge 41 (senest den 15. oktober 2021).


Vil du holde et arrangement på Folkestedet?

Vil du eller din forening/gruppe afholde et arrangementet på Folkestedet, som er åbent for alle, vil Folkestedet gerne danne rammerne om det.
Vi kan huse alt fra koncerter, talks og teater til danseopvisninger, motionsdage og kreative workshops… Kun fantasien sætter grænser – næsten da!
Send en mail med dine idéer til arrangementer@folkestedet.dk, så hører du fra os.

Vi kan også tilbyde omtale her på hjemmesiden, på vores facebookside og på vores infoskærm, hvor der kommer cirka 5.500 personer forbi hver uge.

For at vi kan hjælpe jer bedst muligt, skal vi bruge en tekst, som beskriver jeres arrangement. Teksten må meget gerne være skrevet som en invitation. Hvis I har en plakat, må I også gerne sende den. Den skal være i filformatet jpeg eller pdf, så er vi sikker på, at vi kan håndtere den. Det hele skal sendes til thh@aarhus.dk – og send materialet i god tid, så I får mest mulig omtale.

I er også velkommen til at lave et opslag om jeres åbne arrangement på genlydaarhus.dk.



Bestil forplejning

Har du et møde eller et arrangement på Folkestedet, har du mulighed for at bestille forplejning til dette indenfor Folkestedets normale åbningstid. Send din forespørgsel til: cafefolkestedet@fo-aarhus.dk.
Vi vil besvare din mail hurtigst muligt og senest inden for 3 arbejdsdage. Se forplejningsmenuen HER


Lokaleoversigt og lukkedage

Klik her for at se en oversigt over Folkesteders lokaler

Du og din forening kan bruge Folkestedets lokaler alle ugens dage fra kl. 8.00 til kl. 24.00.
Folkestedet holder dog lukket for brugere på følgende datoer:

AFLYST PGA. CORONA
Marked
Stueetagen i den nye del af bygningen samt lokale 1.1 og 1.4 er lukket lørdag den 6. marts 2021.
(Lokale 0.4 lukkes desuden også fredag den 5. marts 2021) 
PåskeHele huset er lukket fra og med lørdag den 27. marts 2021 til og med mandag den 5. april 2021.
Sommerferie Hele huset er lukket fra og med lørdag den 17. juli til og med søndag den 8. august 2021.
FestugenHele huset er lukket fra og med fredag den 27.august 2021 til og med søndag den 5. september 2021.
(Lokale 0.4 lukkes desuden også torsdag den 26. august 2021 og mandag den 6. september 2021.
Verdenskongres RehabiliteringHele huset er lukket fra og med tirsdag den 7. september 2021 til og med torsdag den 9. september 2021.
JulemarkedStueetagen i den nye del af bygningen samt lokale 1.1 og 1.4 lukket fra og med lørdang den 20. november 2021 til og med søndag den 21. november 2021. 
(Lokale 0.4 lukkes desuden også fredag den 19. november 2021)
JuleferieHele huset er lukket fra og med onsdag den 22. december 2021 til og med søndag den 2. januar 2022.